Dagsorden

En generalforsamling har altid en dagsorden, fordi det giver struktur og sikrer, at vi får talt om alt det, der er vigtigt. Dagsordenen er som en plan for mødet, hvor punkterne bliver taget i en bestemt rækkefølge, så alle ved, hvad der skal ske, og intet bliver glemt.

Vi starter altid med at vælge en dirigent, som leder mødet og sørger for, at alt går rigtigt til. Derefter giver forpersonen en beretning om året, der er gået, og vi kigger på, hvad foreningen skal arbejde med fremadrettet. Vi gennemgår regnskabet for at godkende, at pengene er brugt, som de skal, og vi præsenterer budgettet for det kommende år samt fastsætter kontingentet.

Der er også mulighed for, at medlemmer kan få behandlet forslag, de har sendt ind, og så vælger vi nye medlemmer til bestyrelsen, suppleanter og en revisor. Til sidst er der punktet "eventuelt", hvor klubberne kan tage ting op til diskussion, som drøftes i fællesskab.

Kort sagt er dagsordenen der for at give alle et klart overblik, holde mødet på sporet og sikre, at vi sammen får taget de beslutninger, der skal til for at drive foreningen videre.

Dagsorden for den ordinære generalforsamling

  1. Valg af dirigent

  2. Forpersonens beretning

  3. Foreningens fremtidige opgaver

  4. Regnskab og budget

    1. aflæggelse af revideret regnskab til godkendelse

    2. fremlæggelse af budget til orientering

    3. fastsættelse af kontingent (jf. § 9)

  5. Behandling af indkomne forslag

  6. Valg af bestyrelsesmedlemmer (jf. § 5)

  7. Valg af suppleanter

  8. Valg af revisor

  9. Eventuelt

Ligaforbundet partner